به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، آنچه باعث شده تعداد تراکنش ها در این بانک هر سال با رشد کم سابقه ای مواجه شود، پایدار بودن سیستم ها، از دسترس خارج نشدن آنها، تنوع بسترهای انجام تراکنش شامل انواع سخت افزار و نرم افزار و ... است.
اطلاعات موجود نشان می دهد بیشترین تعداد تراکنش در بانک ملی ایران طی سال ۱۳۹۵ معادل ۵۰ میلیون فقره در یک روز بوده است، در حالی که این عدد در سال بعد آن به ۶۰ میلیون فقره افزایش یافته است.
این روند رو به رشد در سال گذشته هم ادامه یافت، به طوری که رکورد ۷۰ میلیون فقره تراکنش در سال ۱۳۹۷ برای بانک ملی ایران ثبت شد. با توسعه محصولات و زیرساخت های تراکنش های الکترونیکی در بانک ملی ایران، این انتظار وجود دارد که روند افزایش پیاپی سقف تعداد تراکنش ها همچنان ادامه یابد.